BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

2009年5月26日星期二

选择-中学篇

记得每一次做决定时都会犹疑,

犹疑自己决定,犹疑决定的后果,

担心以后,担心前途

因为就象经济伦理酱,

choice就有opportunity cost,

After choosing what you want to do,

There always accompanied by an opportunity cost..

庆幸的是, 这些opportunity cost ,

都没有很大影响力.


Form 4Form5从理科转去商科并没有让我后悔,

那段日子让我觉得非常快乐,

因为不用过那种天天埋头苦读的日字,

也认识了非常要好的兄弟姐妹,

shin yee, tik siang, pui ying, chu ann,

Fan shu, SM, joh qi, 还有很多

认识他们也使我做人更加开朗,

心里的窗口也打开很多,

嘴巴也会打开了,

不象以前的啦啦酱,

整天关着嘴巴害怕与人讲话.


抱着即来之,则安子的心态,

往往让我没有太多的烦恼,

更让我知道我没有做错选择,

因为我更加喜欢会计与经济,

不用死背那些长长的biology terms,

可能是因为我天生乐观主义吧,

从来都不计较什么的,

朋友也几乎没有看过我发脾气,

不象那个puiying,动不动就大发脾气,

当然,我也给了她不少劝解,解释了很多道理,

以前的我就象心理补导员,哈哈.

2 comments:

jane 说...

Life Look Like A Game
Always Gonna Make Choice
Once you Choose the Wrong
It Might Be the Big Mistake
And Regret All The Time

^BBTONG^ 说...

luckily my choices all the time didn't make a big mistake, thank god..
Life is not a game, so we should put more effort and heart in making our life better because there is no second chance for us to reverse our time back to the old time...